Cyklotrasy

Min. nadm. výška: 339 m
Max. nadm. výška 622 m
Mapa trasy

Startovní místo je štítecké náměstí, kde se vydáte z kopce dolů směrem na křižovatku ke kulturnímu domu. Na křižovatce odbočíte vpravo, projedete kolem ZŠ, MŠ a štítecké pily. U firmy Renostav pojedete rovně (resp. odbočíte z hlavní silnice) a pokračujete po úzké cestě se starým asfaltovým povrchem.

Dorazíte do obce Drozdovská pila, dříve vyhlášené rekreační oblasti. Projedete kolem místního hostince a na křižovatce odbočíte doprava. Po 3 km zahnete doprava (nahoru) a asi po 500 m se dostanete na silnici vedoucí obcí Janoušov.

Na prvním rozcestí za Janoušovem už najdete směrovku k hospůdce na Gansbergu.

Celý okruh:
Délka trasy: 21 km
Čas jízdy: cca 1,5 hod
Min. nadm. výška: 339 m
Max. nadm. výška: 666 m
Mapa zpáteční trasy

přes Cotkytli zpět do Štítů

Z Gansbergu se vydáte přímo do obce Cotkytle a kolem místního kostela pokračujete po hlavní silnici směrem na Štíty. Do Štítů dorazíte po šestikilometrovém intenzivním sjezdu a vyjedete u Acrobat parku Aleše Valenty

Lanškroun – Herbortice – Gansberg

Údaje o trase:
Délka trasy: 13 km
Čas jízdy: cca 1 hod
Min. nadm. výška: 372 m
Max. nadm. výška 637 m
Mapa trasy

Z Lanškrouna vyrazíte na kole po cyklostezce č. 4222 směrem na Šumperk, po ní dojedete do Albrechtic. Odtud pokračujete kousek po silnici č.43, kterou však po necelém kilometru opustíte a vydáte se do lesa po zelené turistické značce – pro cyklisty stezka č. 4226. Cesta vede mírně do kopce a až se dostanete na rozcestí, kde se kříží několik cest. Nenechte se zmást nepřehlednou křižovatkou a sledujte zelenou turistickou značku. Po úbočí kopce se cesta zase svažuje do údolí Hraničního potoka. Ten přebrodíte a za chvilku spatříte první stavení – Kobzův mlýn.

Pokračujte dále po cestě údolím Hraničního potoka až dojdete do obce Herbortice, která je místní částí již zmiňované Cotkytle. Nadále jděte proti proudu potoka až na křižovatku s hlavní silnicí, po které se dejte doprava do kopce. Až uvidíte kostel, vězte, že stoupání brzy skončí. Od kostela se dáte doprava směr Moravská Třebová a po cca 500 m je rozcestí zvané „U ruky“, kde odbočíte doleva směr Janoušov. K naší hospůdce vás už dovede směrová tabule.

přes Tatenice zpět do Lanškrouna

Celý okruh:
Délka trasy: 31 km
Čas jízdy: cca 2,5 hod
Min. nadm. výška: 351 m
Max. nadm. výška: 675 m
Mapa zpáteční trasy

Z Gansbergu se vraťte na hlavní silnici Cotkytle-Moravská Třebová a vydejte se doleva do kopce směr Lázek a Strážná. Ze Strážné už vás čeká příjemný sjezd do obce Tatenice. V Tatenici se dejte na první křižovatce doprava a pokračujte po místní silnici č. 315 přes Lubník a Sázavu do Lanškrouna.